Werkwijze

Buurtgezinnen heeft in iedere gemeente (of stadsdeel) een coördinator die de gezinnen bij elkaar brengt en begeleidt. Zij is de contactpersoon voor alle gezinnen. Zodra een gezin zich heeft aangemeld via de website, neemt zij contact met het gezin op om kennis te maken. Zij wil precies weten aan welke steun het vraaggezin behoefte heeft.

Als dat helder is, gaat de coördinator op zoek naar een geschikt steungezin in de buurt. Dit kan een gezin met kinderen zijn, maar dat hoeft niet. Ook (groot)ouders met uitwonende kinderen en volwassen zonder kinderen zijn van harte welkom. We vinden het wel heel belangrijk dat steunouders ervaring hebben met kinderen.

De coördinator bespreekt met het steungezin welke steun het gezin kan bieden.

Na de match bespreekt de coördinator ieder half jaar met beide gezinnen of ze tevreden zijn over hoe het gaat en of ze nog met elkaar verder willen.

De werkwijze van Buurtgezinnen bestaat uit 7 stappen. Je ziet ze in het filmpje.

Hoe nu verder?

Zijn wij actief in jouw gemeente en wil je je aanmelden? Klik dan op onderstaande button en vul het formulier in. Onze plaatselijke coördinator neemt daarna zo snel mogelijk contact met je op voor een kennismakingsgesprek.

Heb je behoefte aan meer informatie? Klik op onderstaande buttons.

Je kunt ook altijd een vraag sturen naar info@buurtgezinnen.nl.