Raad van Toezicht

Anki Duin

Anki Duin
(beleidsadviseur)

06-53932036

“Vanuit mijn bedrijf Duin Projectmanagement ben ik betrokken bij de versterking van pedagogische voorzieningen voor jonge kinderen. Daarin spelen gemeenten een belangrijke rol, zeker na de transitie van de jeugdzorg. Wethouders zoeken naar nieuwe mogelijkheden om zorg passend en efficiënt te organiseren. Buurtgezinnen is daarvoor een concept bij uitstek. Daarvoor wil ik graag mijn netwerk en bestuurlijke kracht inzetten.”
Pieter Kok

Pieter Kok
(accountant)

06-54291262

“Ik ben met name actief voor Buurtgezinnen omdat het concept van de 'social profit firm' mij aanspreekt. De social firm is buiten Nederland een bekend fenomeen, in Nederland zelf staat deze organisatievorm nog in de kinderschoenen. Persoonlijk vind ik het belangrijk om maatschappelijk een klein steentje bij te dragen. Ik kan mij helemaal vinden in de missie en visie van Buurtgezinnen.”
Thomas Verhiel

Thomas Verhiel
(organisatieadviseur)

06-51265476

“Als adviseur en trainer in het sociale domein kom ik op in aanraking met professionals die op zoek zijn naar laagdrempelige voorzieningen voor gezinnen die wel een steuntje kunnen gebruiken. Preventief werken en samen voorkomen dat moeilijke gezinssituaties erger worden zijn belangrijk bij het vormgeven van de participatiemaatschappij. Buurtgezinnen biedt dat. Daarom wil ik mij actief inzetten voor de uitbreiding van Buurtgezinnen in Nederland. Als lid van de Raad van Toezicht wil ik Buurtgezinnen graag ondersteunen in uitbreiding naar nieuwe gemeenten en het concept zo goed mogelijk laten aansluiten bij professionals en gemeentelijke opdrachtgevers.”
Leon Witkamp

Leon Witkamp
(marketeer)

“Buurtgezinnen is een mooi initiatief waarbij we als samenleving elkaar helpen als we het even wat zwaarder hebben. Iedereen kan in een situatie komen waardoor het leven lastiger wordt. Als hierbij kinderen betrokken zijn, is dat nog veel heftiger, voor zowel het kind als de ouder(s). Dit is ook de reden waarom ik deze functie heb aanvaard. Ik denk dat ik met mijn vak als marketeer buiten de zorgsector een andere kijk heb op communicatie. Buurtgezinnen heeft in enkele jaren voet aan de grond gekregen bij veel gemeenten en mag supertrots zijn op de resultaten. Nu moet er gekeken worden naar hoe Buurtgezinnen zich zo goed en effectief mogelijk neerzet als professioneel alternatief voor jeugdzorg.”